Måla ute med akrylat och undvika sol

Hej.
Finns mycket att läsa om att inte måla på solheta ytor, utan när solen passerat.
Men vad gäller tvärtom? Har en sida på huset jag bara kan måla innan lunch, sen lyser solen där resten av dagen. Kan inte vänta på mulet väder just nu.
Kan jag måla andra strykningen av front helmatt akrylat och sluta cirka 2-3 timmar innan solen kommer runt?

Mvh Ottar

Ottar Bülow

Kommentarer

  • Hej Ottar

    Tack för din fråga.
    Vid bra torkväder så räcker 2-3 timmar bra . Då har färgen hunnit torka tillräckligt innan den blir belyst och uppvärmd.

    Vänlig hälsning

    .

    Christina Kundcenter Beckers Färg