Beckers Akrylat Plus när jag är gravid?

Hej Beckers!
Kan jag måla med er Beckers Akrylat Plus när jag är gravid?

Kommentarer

  • Hej Lovisa,

    Ja. Beckers vattenburna färger är till sitt innehåll varken farliga eller skadliga för barnet i magen eller för dig som gravid. Följ alltid anvisningar för säker hantering och var extra uppmärksam på att ta paus när du behöver.

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter
  • Hej! Kan jag måla med Beckers takfärg när jag är gravid?
    Hälsn. Jenny
  • Hej och Grattis!

    Du kan måla med alla våra vattenburna takfärger. Den produkt du bör undvika är Nondropp som är en lacknaftaburen takfärg.

     Beckers vattenburna färger är till sitt innehåll varken farliga eller skadliga för barnet i magen eller för dig som gravid. Följ alltid anvisningar för säker hantering och var extra uppmärksam på att ta paus när du behöver.
    Ett tips är att alltid välja bland våra Svanenmärkta och - eller av astma och allergiförbundet certifierade produkter. Denna information finner du för respektive produkt på vår hemsida. ​Här finner du våra takfärger​​​ klicka på respektive produkt så finner du miljömärkningarna.

    Hälsningar
    Christina, Beckers Kundcenter

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Det finns fult med gifter även i akrylatfärger . Många målare blir sjuka av färgen .

  • Hej Peter,
    alla giftiga eller riskabla ämnen finns alltid redovisade i produktens säkerhetsdatablad, dessa finns att tillgå  på vår websida. Du kan om du önskar, ladda ner dessa i PDF-format.
    Vattenburna produkter ÄR säkrare än lacknaftaburna.
    Alla kemiska produkter ska dock alltid hanteras utifrån de säkerhetsföreskrifter som finns.

    Hälsningar
    Christina, Beckers Kundcenter
    Christina Kundcenter Beckers Färg