Måla putsad innervägg?

hej
Jag ska måla putsade innerväggar. Två av väggarna är ytterväggar och två av väggarna är Innerväggar. Putsen är inte målas tidigare. Den är inte heller ny och inget ligger under jord. Ska jag använda en silikatfärg eller en vanlig väggfärg?

Kommentarer

  • Hej Josephine

    Tack för din fråga.
    Vi rekommenderar vanlig väggfärg till dessa ytor.
    Väggfärgerna är mer anpassade för inomhusmålning, lättare att måla med och lättare att hålla rena och snygga.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.