Måla med lackfärg på putsade ytor

Hej.
Jag har köpt en färg som heter Beckers Living lackfärg halvblank 40.
Min fråga är: kan jag använda den runt ett fönster inomhus som har puts runt.
Alltså går det att använda den färgen på puts ( cement)?
Är ett äldre hus o bågen runt fönstret är putsat. Är tidigare målat.

M v h: Lille

Kommentarer

  • Hej,
    och tack för din fråga.
    Living lackfärgs egenskaper är mer anpassade och optimerade för ytor av trä eller metall.

    Men om ytan är fast och inte porös samt att den färg som där idag sitter är i ett målbart skick, dvs har god vidhäftning mot underlaget ser vi inte några hinder.

    Tvätta dock noga av ytorna med vår målartvätt så att fett , smuts men även de eventuella rester från fönsterputsmedel helt torkas bort från ytan.

    Om du har fler frågor eller undrar över någonting annat så är du självklart välkommen åter.

    Ha en fin dag

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej. Tack för ett snabbt svar. ( Det uppskattas).
    Jag har spacklat upp hela fönster bågen, så det finns inget löst material som sitter kvar. Då det är lite olika temperaturer runt fönstret, så undrar jag: fäster färgen utan att spricka framöver. Mv h: Lille
  • Hej Lille,

    Vad glad vi blir att vårt svar uppskattades.
    Färgen kommer inte när den torkat påverkas av de olika temperaturerna som finns i fönstret och kommer inte spricka om inte underlaget du spacklat på sig rör eller spricker. Dock är det viktigt att ytan, när du målar är tillräckligt varm. Vilket bör vara minst 10 plusgrader.
    Tänk även på att torktiden påverkas av vilken temperatur som vid torkförhållandet råder.

    Med Vänlig Hälsning

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej igen. Ännu en gång, tack för snabbt svar.
    Oki, då vet jag ang färgen. Då ska det säkert bli bra med den.
    Tack .
    Önskar dig/ er på Beckers en fortsatt trevlig dag.
    M v h: Lille
  • Hej,
    Tack detsamma till dig från oss!
    Hälsningar
    Christina
    Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.