Måla om ram i silver kulör

  1. Hej Beckers. Jag funderar på att måla om min ram till silver och undrar vad för sorts färg jag ska använda. Ramen är av frigolit med någon sorts gips på.

Kommentarer

  • Hej,
    Vilken vacker ram!

    Börja med att målartvätta ytan enligt instruktion och rekommendation med målartvätt för inomhus.
    Torka noga bort alla tvättmedelsrester från målartvätt och andra rengöringsmedel. Gärna med en trasa och vatten. Denna vackra ram har många kanske lite svåråtkomliga skrymslen som du får vara extra noga med .
    Har kan du läsa mer in Inomhustvätt

    Därefter rekommenderar vi att du grundmålar ett varv med vår Häftgrund.
    Här kan du läsa mer om häftgrund
    Använd gärna en bra syntetpensel med många tunna strån redan när du grundmålar för ett så slätt och fint resultat.

    Därefter målar du med vår Decor Metallfärg Silver  , det brukar vanligtvis räcka med två varv.

    Hälsningar

    Beckers Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.