Måla om hus

Hej ! Vi funderar på att måla om huset från rött till vitt och har fått olika bud om ang grundfärg eller inte i .Huset är målat med oljefärg . Mvh KB

Kommentarer

  • Hej Kenneth.

    Våra generella rekommendationer är som följer: om du ska byta färgtyp så ska det grundas först. Om du fortsätter med samma färgtyp så kan det räcka med att tvätta och måla.

    För att få det bästa och mest hållbara resultatet skulle jag rekommendera dig att uppsöka någon av våra återförsäljare som har en fasadexpert. En fasadexpert kan undersöka din fasad noggrant och ge dig ett mer utförligt svar huruvida du behöver grunda eller ej.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.