Garagegolv målat med polyuretan

Vill måla om mitt garagegolv som är målat med marmoflor. Vad kan jag använda för färg?

Kommentarer

  • Hej!

    Då är det vår golvfärg EPX-V som fungerar. Det krävs att man mattslipar ytan och använder primer. När det gäller arbete med härdplaster (marmoflor) bör man använda inandningsskydd både för partiklar och eventuella ångor. Arbetsmiljöverket har mer information om härdplaster på sin hemsida.

    Här hittar du mer information om EPX-V http://www.beckers.se/produkter/inomhus/golv/ep...

    Med vänlig hälsning