Måla om en fasad som är målad med plastfärgen Panu

Jag skall renovera en fasad som är målad med Panu. Vissa panelbräder kommer att bytas ut men inte alla. Fråga: Har Beckers någon fasadfårg som klarar detta?

Urban

Kommentarer

  • Hej Urban

    Här rekommenderar vi någon av våra målningssystem Front Akrylatfärg MAX eller Perfekt Plus Fasad.
    Här kan du läsa mer om dessa produkter
    De är våra allra bästa utomhusfärger som allra ger längst kulörbehållning.

    Vi rekommenderar dig att först tvätta er fasad med vår utomhustvätt. Finns det påväxt av alger eller mögel rekommenderar vi därefter behandling med vår Alg och mögelfri innan grundmålning av fasad.
    här kan ni läsa mer om våra rengöringsprodukter

    Skarvar och ändträ på de brädor som du planerar att byta ut (och eventuella andra sedan tidigare obehandlade skarvar och ändrä) behandlas även med Impregneringsolja innan du grundmålar fasaden med vald produkts tillhörande grundfärg.

    Därefter målar ni hela ytan två varv med vald Täckfärg.

    Vi har här i vårt svar till dig antagit att du målar om hela din fasad och inte enbart de brädor som byts ut vilket är att rekommendera för att undvika olika föråldrande och glansskillnader.

    Om det är något här som du undrar över eller om du har andra frågor kring våra produkter eller kring målning , är du mycket välkommen att kontakta oss igen .

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.