Måla om elskåp

Hej, om man har ett vanligt elskåp i grått på sin husfasad som man vill måla till mer matchande färg till fasaden, vilken typ av färg ska man använda och behövs det något förarbete eller kan man måla direkt?

Kommentarer

  • Hej Stefan

    Tack för din fråga.

    Om ditt elskåp är målat sedan tidigare och färgen sitter bra mot underlaget kan du efter tvätt med utomhustvätt mattslipa ytan lätt med ett fint sandpapper. Om ytan någonstans saknar färg och behöver grundmålas gör du detta med vår metallgrund.
     Därefter kan du måla ditt elskåp två varv med någon av våra Fönster och snickerifärger för utomhusbruk

    Är ditt elskåp sedan tidigare fabriksmålat så ger ofta den behandlingen en yta som för färg är lite svårare att få bra vidhäftning mot.
    Här rekommenderar vi att du även efter tvätt med utomhustvätt , mattslipning även grundmålar ytan 1 varv med vår häftgrund. innan du målar med våra fönsterfärger.

    Om ditt elskåp inte sedan tidigare är behandlat så som i något av de exempel vi här angivet ber vi dig återkomma till oss då eventuellt ytterligare rekommendationer då kan vara aktuellt.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar så är du välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina
    Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg