Måla om billybokhylla

Läste på er hemsida följande
Måla in billyhyllan i väggen
Tips!
Måla med grundfärg innan du målar med två lager lackfärg. Då slipper du arbetet att slipa bort den översta ytan för att få färgen att fästa. Sparar tid på ett enkelt sätt!
Vilken grundfärg skall jag använda?
Behöver jag inte slipa innan jag målar med grundfärgerna?
Vilken färg målar jag sedan med ?

Kommentarer

  • Hej Eva
    Dessa bokhyllor har en rätt hård och lite svår yta för färg att få riktigt bra fäste på så här rekommenderar vi att du först tvättar av hyllan med vår målartvätt. Var noga så att alla tvättmedelsrester torkas bort från ytan.
    Därefter mattslipar/ ruggar du upp ytan med ett fint sandpapper  (Ca 120-180 kornstorlek) . Detta för att öppna upp ytan och öka vidhäftning.
    Grundmåla sedan ytan ett varv med vår Häftgrund.
    Här kan du läsa mer om denna.

    När häftgrunden torkat måla kan du med våra snickerifärger i önskad glans och kulör. Tex Mood Proffesional Finnish  som är extra slitstark och har en lite hårdare yta som passar bra för denna typ av möbel.
    Hälsningar
    Christina
    Kuncenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg