Måla oljad dörr

Hej

Är det möjligt att måla en oljad dörr och få ett bra resultat? Vill måla den vit. Färgval?

Kommentarer

  • Hej, Stefan

    Tyvärr så går det inte att garantera ett bra resultat vid målning av oljade ytor då det finns viss risk för att olja trängt ned i trät. Även om ni noggrant tvättar med fasadrengöring och terrasstvätt,  som löser fett och olja och sedan slipar ordentligt så kan alltså oljan göra att den färg du målar släpper.
    Därför rekommenderar vi att även fortsättningsvis olja i er dörr.

    Väljer ni ändå att testa att måla eller om ni har någon annan ytterdörr som inte oljats som ni önskar måla så är det med vårt Fönstersystem som ytterdörrar målas med.
    Här finner du dessa produkter

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.