Måla nytt furugolv

Hej. Jag fick Beckers Golvfärg Plus av Er återförsäljare för att måla nytt furugolv i Friggeboda som kallställs på vintern. Läser nu att den är för betonggolv. Kan det vara så att de rekommenderat den just för att bodan inte varmhålls på vintern? Eller är det egentligen Golvfärg Trä jag ska ha? Har köpt kvistlack, kan jag använda den och måla hela golvet som grundmålning? Golvfärg Trä bör först målas med Beckers Panelgrund. Kan Panelgrund också användas under Golvfärg Plus (om jag nu ska använda den eller byta till Golvfärg Trä).

Kommentarer

  • Hej Eilert

    tack för att du väljer att måla med oss och våra produkter.

    Din iakttagelse stämmer och vi rekommenderar istället att du målar dina furugolv med vår Golvfärg Trä.
    Vi rekommenderar även att du innan målar med din Golvfärg grundmålar ytan 1-2 varv med vår Panelgrund.
    Detta för att minska risk för genomslag från de naturligt förekommande missfärgande ämnen som finns i trä. Finns där mycket kvistar så rekommenderas även kvistlack på dessa men att ytan istället grundmålas över hela ytan med Panelgrund.

    Golvfärg Plus bör inte målas ovanpå panelgrund då dessa inte alltid är kompatibla.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg