Måla när jag är gravid

Hej.

Vi håller på att bygga hus.

Jag är gravid och undrar vad ni anser om att måla med er färg Scotte Grundfärg? Senare planerar vi även att måla med andra av era Vattenburna färger. Hur tycker ni att jag ska tänka kring målning under min graviditet?

 Tacksam för snabbt svar.
Mvh Emmy Sandberg

Beckers Kundcenter

Kommentarer

  • Hej Emmy,

    Grattis till både hus och barn! Tack för att du ställer din fråga till oss.

    Ja visst kan du kan måla även under din graviditet.
    •  Följ som alltid anvisningarna för säker hantering och ha god luftväxling och skydda hud och ögon från färg - då är innehållet i alla våra vattenburna färger säkert för både dig och för barnet i magen.
    • När du är gravid ska du däremot undvika att jobba med t ex att skrapa ner riktigt gamla färglager som kan innehålla bly, och använd inte heller lösningsmedelsburna produkter.
    •  För gravida yrkesmålare finns arbetsmiljöföreskrifter i AFS 2007:5.
    Sist men lika viktigt ändå är att lyssna på kroppen och att förstås ta de pauser du behöver

    Här i denna länk  finner du SVFFs detaljerade rekommendationer för dig som är gravid och ska måla, eller för dig som ska måla barnens rum.

     Med vänlig hälsning

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.