med vad målar man en murstock?

Hej
Jag ska måla en putsad murstock och vill veta vilken färg jag ska använda. Murstocken kan ju bli runt 50-60 grader varm så vilken färg bör jag använda?
Örjan

Kommentarer

  • Hej Örjan

    Tack för din fråga.

    Vi rekommenderar i första hand att måla mustock inomhus i bostadsutrymme med våra vanliga väggfärger.
    Här i denna länk kan du läsa mer om våra väggfärger: https://beckers.se/produkter/inomhus/vaggfarg

    Alla våra produkter klarar en temperatur upp mot ca 70-80 grader. Man brukar lite förenklat säga att om man kan hålla kvar handen på ytan när den är som varmast så klarar även ytan att målas med vanlig produkter.

    Vissa äldre hus kan ibland dock ha murstockar tidigare målats med kalkfärg eller med Limfärg. Detta är inte så vanligt men förekommer. Om så här kan vara fallet ber vi dig återkomma för andra rekommendationer.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina