Måla med linoljefärg

Hej!
Ska hjälpa min svärfar att måla om hans hus. Det har tidigare målats med linoljefärg. Måste man använda linoljefärg igen eller kan man måla över med annan oljebaserad färg?

Kommentarer

  • Hej Hanna

    Tack för att du ställer din fråga till oss.
    Vi rekommenderar att fasader som tidigare målats med Linoljefärg även fortsättningsvis målas med denna typ av färg.
    Detta för att minska risk för uppkomst av linoljefärgsblåsor.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina
    Christina Kundcenter Beckers Färg