Måla med alkydfärg grund o sen akrylat på husfasad?

Måla med alkydfärg grund o sen akrylat på fasad med akrylat sen tidigare?

Kommentarer

  • Hej Carina

    Om er fasad sedan tidigare är målad med akrylatfärg så rekommenderar vi absolut att ni även fortsättningsvis målar med samma typ av färgsystem.
    Våra akrylatfärger  Front Akrylatfärg Max, Front Helmatt och Perfekt Akrylat ingår alla i ett helt målningssystem. Dvs med grundolja, grundfärg och toppfärg. Den grundfärg som används till alla akrylatsystem är alkydoljegrundfärger.
    Så  svaret på din fråga blir ja, absolut . Det är även  absolut nödvändigt att grundmåla de ytor som inte idag är helt täta eller är väderslitna med tillhörande alkydoljegrundfärg innan målning med toppfärg.
    Viktigt dock att ni väljer tillhörande grundfärg till respektive målningssystem och inte byter ut denna till annan sort alkydfärg.

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.