Måla lackat trappräcke och vagnstycken

Hur skall man göra för ett bra resultat om man vill måla ett trappräcke och vagnstycke? Slipa (hur mycket)/målartvätt/grundfärg/oljefärg/akrylatfärg/lackfärg?

Kommentarer

  • Hej!

    Ber om ursäkt men jag har inte fått ditt meddelande förrän nu.

    Vilket underarbete du behöver göra är beroenda av vad det är målat med idag. Är det en vattenburen snickerifärg idag kan det räcka med att målartvätta. Sedan måla med snickerifärgen.

    Är det en äldre lackfärg behöver du målatvätta, "rugga" ytan lite med ett sandpapper och grundmåla med snickerigrundfärg. Sedan är det dags för snickerifärgen.

    Här hittar du våra färger för snickerier inomhus: http://www.beckers.se/produkter/inomhus/snickerier

    Med vänlig hälsning

  • Räcket och vagnstycket är lackat med klarlack.

  • Hej!

    Tvätta och slipa allt efter det grundmålar du med snickerigrund. Sedan målar du med snickerifärgen. Här är med en länk med lite tips om målning av snickerier.
    http://www.beckers.se/tips-och-rad/arbetsrad-in...

    Med vänlig hälsning