Måla konstrotting

Hej! Jag undrar om det går att måla konstrotting (plast) och få det att hålla? Läste någonstans att det kunde fungera med trä-metallfärg. Vad säger ni, är det möjligt och vad kan jag i så fall använda för färg? Vilket förarbete krävs?

Kommentarer

  • Hej Ida,
    tack för att du ställer din fråga till oss.

    Vi avråder från målning av konstrotting då plast är en svår yta för färg att få fäste och god vidhäftning mot.
    Här skulle behövas en hård färg som tex snickerifärg men då konstrotting är ett mycket rörligt och flexibelt material så finns stor risk att färgen spricker då underlaget rör sig.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg