Måla köksluckor i laminat

Hej.
Vi vill måla om våra köksluckor.
Vi har hård laminat som yta.
Nån sa till mig att det då behövs rätt produkter för att fästa.
Grundfärg etc
Vilka ska jag köpa?
Med vänlig hälsning, Carl-Magnus

Kommentarer

  • Hej Carl Magnus,
    Tack för din fråga.
    Laminat är en yta där färg har svårt att få bra fäste och därför rekommenderar vi:
    1. att du tvättar noga med vår Inomhustvätt
    2.  med ett fint sandpapper som inte repar ytan, mattslipar/ finslipar ytan innan grundmålning
    3. därefter grundmålas ytorna 1 varv med häftgrund
    4. Och därefter slutligen målar dem 2 varv med  någon av våra snickerifärger i önskad glans och kulör.
    När man målar på dessa typer av ytor är det bra om man tar med i beräkning att dessa ytor lättare kan skadas/repas och att man kan få bättra på eventuellt uppkomna skador lite tidigare än på andra målade ytor.

    Om du har fler frågor eller undrar över något så är du välkommen åter.

    Hälsningar Christina,
    Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg