Måla insidan av garderob

Hej! Jag har en gammal lägenhet med sliten inredning i garderoberna. Jag undrar vilken typ av färg jag ska använda. Det är hyllplan och väggar i garderoberna som ska målas.

/Hanna

Kommentarer

  • Hej,
    tack för din fråga.

    Det beror lite på vilket typ av material hyllplanden är gjorda och i vårt svar här har vi utgått från att de är gjorda av de vanligast förekommande vita och lite hårda skivor som brukar återfinnas i många garderober och skåp och köksstommar. (Vid annat material kan andra rekommendationer vara aktuella.)

    Dessa ytor som är hårda kan vara lite svåra för färg att få riktigt bra vidhäftning mot och ibland behövs en vidhäftande grundfärg.

    Målning med Living Lackfärg
    •  tvätta ytan nog med Inomhustvätt. Torka noga bort tvättmedelsrester och rester från tidigare använda skurmedel .
    • Matta ned ytan med ett fint sandpapper.
    • grundmåla ytan 1 varv med  Häftgrund ett varv för ökad vidhäftning mot underlaget.
    • Måla två varv med  Living Lackfärg  i önskad glans och kulör.
    Målning med Mood Professional Finish
    •  tvätta ytan nog med Inomhustvätt. Torka noga bort tvättmedelsrester och rester från tidigare använda skurmedel .
    • Matta ned ytan med ett fint sandpapper.
    • Måla två varv med Mood Professional Finish

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.