Måla Kakel i kök

Hej!
Jag har ljusblått kakel i mitt kök (på väggarna). Tror ni att det går att måla vitt?
Tack på förhand!
Kundfråga

Kommentarer

  • Hej Lisa,
    Tack för att du hittat till vårt kundforum och ställer din fråga till oss.
    Ceramic Tile är en färg för dig som vill renovera på ett snabbt och enkelt sätt.
    Det är vår kakelfärg för torra utrymmen.

    Beckers Ceramic Tile erbjuder en enkel, men ändå hållbar lösning för renovering av väggar i torra utrymmen t.ex. kök och gästtoalett.
    Ytan måste vara ren och fast och då Ceramic Tile har en mycket bra vidhäftning behövs ingen grundfärg.
    Ytan blir slitstark och tålig. Med Ceramic Tile får du en halvmatt, snygg och slät yta.

    Här i vårt produktblad finns mer information om hur man går tillväga att måla med Ceramic Tile.
    https://beckers.se/produkter/inomhus/ovrigt

    Ceramic Tiles bör ej användas i våtrum och den ingår inte i något av MVKs (Måleribranschens Våtrums Kontroll) godkända målning system.

    Här finner du våra återförsäljande butiker.

    Om du har fler frågor eller undrar över något så är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg