Kan man måla element i väggfärge Mood air wall?

Hej,
Kan man måla ett element med väggfärgen mood airwall helmatt?
Eric

Kommentarer

  • Hej Eric

    Tack för din fråga.
    Vi avråder från att mål element med våra väggfärger. Dessa är inte anpassade att målas på denna typ av yta.
    Bästa val att måla vätskefyllda element med är vår Elementfärg.
    Elementfärg finns i antikvit utförande.

    Om din fråga uppkommit från att du önskar måla med annan kulörton än antikvit så finns idag ingen optimal produkt för detta. Vår snickerifärg Mood Professonal Finish fungerar bra att måla på metallytor och klarar en temperatur upp till ca 70 grader.

    Men om tex våta kläder eller handdukar hängs på elementet kan "vanliga " snickerifärger bli lite mjuka av värme och fukt i kombination.
    Väljer man att måla med snickerifärger bör man ta med detta i sin tanke och att vi inte lämnar garanti för fullgott resultat.

    Vid målning av element är viktigt att ytan är ren och tvättad med inomhustvätt. Viktigt att alla rester från tvätt och andra rengöringsmedel noga torka bort från ytan. Tvätta gärna med grön skurnylon/ScotchBrite för att matta ned ytan och öka vidhäftning.
    Löst sittande färg skrapas/slipas bort. Metallrena ytor grundmålas med Primex metallgrund.

    Här kan du läsa mer om dessa produkter

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina