Måla element i våtrum

Har,

Har ett vattenburet element som är placerat nära dusch, dvs en del vattenstänk på element kan förväntas. Skall nu måla elementet vitt. Klarar Er elementfärg vattenbelastning? Eller någon annan färg som klarar både värme och vatten?

Kommentarer

  • Hej Håkan

    Det finns ingen speciellt framtagen elementfärg för just våtutrymmen. Dock klarar vår elementfärg vattenstänk så länge inte vattnet blir länge kvarliggande på ytan.

    Om elementet är omålat eller om den färg som idag där sitter har dålig vidhäftning skrapas och slipas först all löst sittande färg bort. Metallrena ytor grundmålas därefter med Primex Metallgrund innan du sedan målar två varv med vår Elementfärg.

    Om du har fler frågor eller undrar över något annat kring målning eller våra produkter är du välkommen åter.

    Vi önskar dig en fin dag.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg