Måla altangolv

Vill måla ett altangolv. Golvet är målat sen tidigare men färgen släpper.
Vad ska man måla med för färg, altanen har tak över sig.

Kommentarer

  • Hej Ulrika

    Tack för din fråga.

    Tyvärr har vi ingen golvfärg för ytor utomhus.
    De flesta altaner har oftast inte tak. Dessa plana ytor med plankor som ofta av värme och fukt slår sig lite och ofta blir lite "skålformade" är mycket svåra att måla. Fukt från regn och snö blir över längre tid kvarliggande på ytan.

    Så fort fukt kommer in bakom färgfilm så spricker färg och den släpper.
    Golvytor / altaner utomhus är därför svåra att måla och där finns ingen i vårt sortiment framtagen produkt för just denna typ av yta .

    Här har som sagt altanen tak vilket är en bättre förutsättning att målas än om tak hade saknats. Men som sagt finns ingen framtagen golvfärg för dessa ytor att tillgå.

    Vi rekommenderar istället att olja in med pigmenterad Elit träolja som inte är filmbildande klarar en på ytan kvarliggande fukt utan att flagna så som annars lätt sker vid målning.
    Dock är detta inte ett alternativ på en sedan tidigare målad yta. I så fall behöver all färg först slipas bort helt från ytan.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.