Vilka av era färger kan användas i livsmedelslokaler?

Beckers Kundcenter

Kommentarer

  • Hej!

    De som passar lokalens krav på rengöring. I lokaler där livsmedel bereds, hanteras och lagras gäller att väggar, tak och golv ska vara släta, lätta att rengöra och att giftfria material ska användas (mer att läsa finns i förordning 852/2004 om livsmedelshygien, bilaga II, kapitel I och kapitel II).

    Produktval för väggar, tak och golv görs alltså från kraven på funktion och rengörbarhet. I Beckers sortiment finns inga giftiga produkter.

    Gäller det direktkontakt med livsmedel (t ex beredningsbänkar, spannmålssilos invändigt) undviker vi att rekommendera produkter – även om risken generellt är liten att maten skulle kontamineras av hälsofarliga ämnen eller av lukt eller smak, är våra produkter ej testade för detta.

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.