Linoljebaserad lasyr

Hej, år 1999-2000 målade jag mitt  hus med, som jag minns det, linoljebaserad täckande lasyr. Har ni någon motsvarande produkt, om inte vad skall jag måla om huset med? Färgen jag använde var i alla fall Beckers, det är jag säker på.

Kommentarer

  • Hej Peter!
    Här vill vi börja med att rekommendera dig att besöka en av våra återförsäljande butiker som har en tjänst under namnet Hushälsaspecialist. Dessa är av oss utbildad personal som hart möjlighet att göra en analys av din fasad . Detta för att det här viktigt att säkerställa vilken produkttyp som använts.
    Vi har inte haft någon ren linoljebaserad Täcklasyr i vårt sortiment, däremot så finns idag (den har även funnits med långt tillbaks i tiden) en Täckande Linoljefärg.

    Dock har vi haft täcklasyrer som varit förstärkta med Linolja. På dessa typer av lasyrer går det nämligen utmärkt att måla med dagens Täcklasyr som då är alkydoljelasyrer.

    Men om du däremot har en ren linoljefärg på ditt hus så bör man även fortsättningsvis måla med denna färgtyp vilket då är vår Linoljefärg. Därför rekommenderar vi att du först får en grundlig genomgång av er fasad. Då får ni även en beskrivning av hur ni bör göra kring eventuellt förarbete mm.

    Hushälsaspecialister återfinner du på fackhandelsbutiker. Dvs ej hos Bygg och Stormarknader. Här finner du våra återförsäljande butiker

    Du är även självklart välkommen att ringa oss för mer information eller om frågor uppstår kring detta. Telefonnummer till vårt kundcenters Tekniska rådgivning är 0200-212122. Önskar du istället att vi kontaktar dig så är även  detta självklart möjligt.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg