Klarlack

jag har målat om en stor byrå med grundfärg. Blev sedan tipsad om att lacka den med klarlack, matt, vilket jag också började med. Men färgen släpper och lacken klumpar sig. Vilken lack borde jag valt? Vill endast ha matt lack.

Kommentarer

  • Hej!

    Vi rekommenderar inte att du klarlackar över en snickerigrundfärg. Eftersom den är täckande så är det bättre att ta en matt snickerifärg i stället. Dessutom är klarlacken något mjukare.

    När vi talades vid nämnde du att det var en grundfärg från annan leverantör dessutom. Då vi inte har testat våra lacker med andra färger än våra kan jag inte säga varför det har blivit färgsläpp och klumpar. Hade du haft vår grund så kan jag inte se att skulle bete sig så. Hör med leverantören av grundfärgen. Men låter som att du behöver ta bort lack och grund.

    Vi har färgborttagning som du kan använda. http://www.beckers.se/produkter/inomhus/rengori...

    Sedan får du bäst resultat med snickeri- och grundfärg av samma märke.

    Lycka till och vänlig hälsning

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.