Kan man lacka på målat betonggolv

Har målat om vårt betonggolv i ett gammalt pannrum som numera används som förråd. Jag har målat det 2 gånger. Upplever att golvet känns lite strävt. Kan man nu lägga på någon lack både för att minska strävheten och få det mera slitstarkt.

Kommentarer

  • Hejsan!

    Bästa ytan får du om du målar ett lager till med golvfärgen. Vår golvlack är mjukare så det blir inte lika bra slityta på den.

    Med vänlig hälsning