Källargolv

Hej.

Tänkte måla källargolvet (betong) i pannrummet. Misstänker lite fukt underifrån.
Har Ni betongfärg som andas? Har använt Beckers golvfärg i garaget, kan jag använda den?

Kommentarer

  • Hej Håkan,

    Om din misstanke om fukt stämmer så avråder vi från att måla golvet. Du tar enklast reda på om det finns fukt i golvet genom att tejpa fast en bit plast på golvet (kan vara en plastpåse eller vad som helst) efter ett dygn kan du ta bort plasten och se om ytan har mörknat eller om det rent av är kondens på plasten.

    Om det inte är fukt i golvet kan du måla med Golvfärg Plus.