Hur vet jag vilken glans det är på färgen?

Jag ska lämna in några möbler på sprutlack och vill att de ska matcha övriga snickerier som jag målat med Lackfärg - Snickerifärg. Vad ska jag säga till lackfirman för att få samma glans på allt?

Kommentarer

  • Hej!

    Våra Snickerifärger/ Lackfärger finns i 3 olika glanser matt, halvblank och blank.

    Uppge för lackfirman vad det står på din burk så kan de matcha detta med den färg de kommer måla med.

    En färgs glansgrad anges i en skala från 1 till 100 och fördelas så här:

    1-5 helmatt
    6-10 matt
    11-30 halvmatt
    31-60 halvblank
    61-90 blank
    90-100 högblank

    Här kan du läsa mer om våra lackfärger: https://beckers.se/produkter/inomhus/snickerifarg

    Med vänlig hälsning