Matt klarlack kan få ett dimmig mjölkigt utseende

När man lackar flera varv med matt golvlack eller med matt trälack finns en viss risk att det  matteringsmedel som är tillsatt gör att klarheten minskar och en liten vittonad hinna/mjölkig hinna uppstår?

Hur gör man bäst för att undvika detta?

Kommentarer

  • Hej

    När man lackar med matta klarlacker så som Decor klarlack eller Golv och Parkett lack, vill vi tipsa om attt lacka de första varven med blank lack och sedan avsluta det sista lagret med matt klarlack.

    Då bygger den klara blanka lacken upp ett djup i utseendet samtidigt som rätt filmtjocklek uppnås utan påförande av matteringsmedel mer än i den sista strykningen.

    Med vänlig hälsning

    Christina Kundcenter Beckers Färg