Hur förvarar jag färg som blivit över?

Hej, hur förvarar jag målarfärg som blir kvar t ex ifrån 10 Liters burkar? Det är svårt att försluta burkar med plastlock (håller inte riktigt tätt). Om jag bara har en mindre mängd kvar i en 10 L:s burk. Har inte plats...

Kommentarer

  • Hej!

    Förslut locket väl och ställ burken där den inte fryser. Gärna rumstemp. Om det är en mindre mängd färg kvar i burken är det bättre att byta till mindre burk. Tomburkar finns att köpa hos våra återförsäljare.

    Du hittar våra återförsäljare här: http://www.beckers.se/hitta-butik

    Med vänlig hälsning

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.