Högblank lackfärg för sockel och lister?

Hej! Jag har tidigare använt en högblank lackfärg som var lösmedelsbaserad. Helt perfekt att stryka. Nu finns det ju inga sådana färger längre. Jag har provat en del vattenbaserade varianter, men dom har så kort 'öppentid' så dom är väldigt besvärliga att stryka.
Finns det någon bra variant hos Er som kan uppfylla mina krav? Spegelblank yta utan penselränder!

Kommentarer

  • Hej!

    Vi har elegant/symfoni, en högblank vattenburen lackfärg som har längre öppentid. Den har samma bindemedel som det var i de lösningsmedelsburna. Eftersom den har längre torktid flyter den ut fint. Du kan läsa mer om den här: http://www.beckers.se/produkter/inomhus/snickerier

    Med vänlig hälsning