Hjälp att välja ut färg?!

Hej!
Jag och min sambo håller på att renovera ett gammalt hus. Vi ska tapetsera med tapeten Boughs green från William Morris i hallen. Intill hallen ligger en toalett som vi skall måla med någon grön färg. Vill då ta ut en grön färg från tapeten, och undrar om ni har något förslag på färg man skulle kunna ta? Inte alltför mörk, utan någon utav dom ljusare/halvljusa tonerna.
Tack på förhand!
MVH Lisa

Kommentarer

  • Hej

    Vill först be om ursäkt för att vårt svar är försenat.
    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval hänvisar vi dock i första hand tillvåra återförsäljande butiker. Butikerna har materialet som behövs och butikspersonalen är också bäst lämpade för den sortens rådgivning.

    Rekommenderar dig här därför att ta med en tapetbit in till butik och be dem hjälpa dig att finna den nyans som du tror är den du önskar. I butik finns sedan möjlighet att få en provburk med valda nyans att testa med hemma.

    Hälsning Christina, Kundcenter Beckers F'ärg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej !! Jag har en garageport som jag målat tidigare i RAL 9016 och skall nu montera in en ny i färgen RAL 9010 strax bredvid ( Standardfärg på porten ) tror ni att det kommer att bli en markant skillnad ?
  • Hej
    Då kulörer har en förmåga att påverkas av varandra men även av andra nyanser som i dess närhet finns så är det lite svårt att svara exakt på hur du kommer uppleva dessa.
    Vi rekommenderar dig därför att besöka en butik och be att titta på dessa båda vita kulörer och lägga dem bredvid varandra, gärna på plats vid befintlig port.
    Då kan du själv lättare avgöra hur du själv upplever det.
    Du kan även i våra återförsäljande butiker införskaffa en provburk med kulör 9010. Måla sedan upp den på en skiva  som du ställer på plats. Då ser du rätt tydligt hur den kommer upplevas på plats.​Här finner du återförsäljande butiker​​​

    Dock generellt sett så är vita nyanser lite svåra då de synar varandra mer än andra kulörer. Risken är därför rätt stor att skillnaden kommer synas.
    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg