Måla källare som ska användas som tvättstuga.

Hejsan,
Jag ska måla min källare som ska användas som tvättstuga. Jag vill att färgen andas och släpper igenom fukt. Vilken färgtyp ska jag använda?

Kommentarer

  • Hej Ronnie
    Tack för att du ställer din fråga till oss.
    För våtutrymmen rekommenderar vi våra målningssystem för Våtrum.

    En tvättstuga där duschplats Inte är befintlig klassas och rekommenderas av Boverket att målas enligt MVK:s (Måleribranschens våtrums kontroll) VA-System (Vatten Avvisande målningssystem) .
    Detta för att fukt inte ska intränga in i konstruktionen och orsaka fuktskador.
    Därför avråder vi helt från målning med diffusionsöppna system i denna typ av miljö.

    Har man en utifrån påvisad fuktproblematik rekommenderar vi att man först innan målning åtgärdar denna.
    Detta gäller all typ av målning i källare oavsett om det sedan används som våtutrymme eller som vanligt torrt bostadsutrymme.

    Men här då det är ett våtutrymme Tvättstuga som ska målas rekommenderar vi vårt Våtrumssystem
    Här kan du läsa mer om dessa produkter och hur du går tillväga.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar är du välkommen åter.
    Du kan även ringa in till vårt kundcenters tekniska rådgivning via telefon på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Vårt kundcenter finns på plats vardagar 08:00-16:30 (Fredagar 08:00-15:45)

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg