Pensel eller roller? Hur rengöra verktygen efteråt?

hej

Hur lägger jag på Häftgrund? Pensel, går det bra att rolla? Hur gör jag rent verktygen?

Kommentarer

  • Hej!

    Häftgrund kan du måla med både pensel och roller, beroende på vad du vill ha för yta.
    Färgen är vattenburen så verktyg rengörs med penseltvätt och vatten.

    Vi rekommenderar att använda penseltvätt då denna gör det enklare att tvätta ur färgen. Det går mindre vatten och spar både miljö och tid.

    Roller som tar upp mycket färg kan ofta vara lite svåra att rengöra, speciellt väggfärgsroller. Då det går åt så pass mycket vatten kan det av miljömässiga själ vara bättre att byta roller istället för att tvätta ur den.
    Mellan målningsvarv kan man istället plasta in sin roller i förslutande plast och så sätt förhindra att färgen i den torkar.

    Här finns mer info att läsa kring hur man enklast och bäst bör rengöra sina verktyg.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter