Grundmåla vid ommålning

Akrylatfärgen som det senast är målat med har klarat sig helt ok under så många år. Den sitter dessutom väldigt hårt på vissa ställen så det kommer att bli extremt mycket arbete med att försöka få bort den... på dem ställen där den släpper har jag skrapat.
Behöver jag grundolja alternativt måla med grundfärg efter fasadtvätt och innan själva målandet?

Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej!

    Om akrylatfärgen är målad inom 6-8 år och ser hel ut så kan ni måla direkt. Men där ni skrapar bort Färgen så ska man ha grundfärg. Är akrylat färgen äldre än 8 år rekommenderar vi alltid en grundmålning.

    Här hittar du mer om hur du målar träfasader: http://www.beckers.se/tips-och-rad/arbetsrad-ut...

    Med vänlig hälsning