Grundmåla eller inte?

Hej! Vårt hus är idag målat med täcklasyr. Vi planerar att måla om huset i nya färger. Valet står mellan er akrylat MAX eller perfekt. Enligt era produktinstruktioner till nämnda färger står det att man ska grundmåla när man målar på täcklasyr med Akrylat perfekt men i produktinstruktionen för MAX står det inte att grundmålning krävs. Har jag uppfattat instruktionerna korrekt? Varför denna skillnad? Hur mycket längre håller sig fasaden fin med Perfekt än med MAX?

Kommentarer

  • Hej,
    Vad bra att ni är noga och förbererder er med att ta reda på fakta för bästa målaningsresultat.
    Vi rekommenderar dig oavsett om ni väljer Perfekt Akrylat Plus  eller Front Akrylatfärg Max att alltid grundmåla vid byte av målningssystem. Detta för att ni ska få den allra bästa resultat samt att detta är viktigt när man byter från ett annan typ av färg att säkerställ att ytan har rätt förutsättning.
    Perfekt Akrylat  Plus och Front Akrylatfärg Max är båda två premiumprodukter och vi ser dem som våra allra bästa produkter vi har i vårt sortiment, så även om det kan skilja sig lite vad de innehåller så är de helt likvärdiga varandra ur hållbarhetssynpunkt.

    Hälsningar Christina, Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.