Grund för metall enligt typbeteckning

Hej

Enligt ritning på konstruktion vi tillverkat ska stålkonstruktionen grundas med färg som uppfyller krav enligt korrisionsskydd C2.

Klarar t.ex. grundfärg metall O kraven?

Kommentarer

  • Hej Urban

    Tack för att du ställer din fråga till oss.

    Ni kan använda er av Rostkyddsgrund O. Vid övermålning med alkyd behöver färgfilm uppnå 40 my och vid övermålning med annan produkttyp en färgfilm på 80 my.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina
    Christina Kundcenter Beckers Färg