Gjutjärn

Hejsan, jag har ett bordsunderrede av gjutjärn. Hur ska jag måla det?

Tack!

Kommentarer

  • Hej!

    Tvätta av underredet med avfettning. Borsta/blästra borst all rost och grundmåla med Rostskyddsgrund O. Finns det pulverlack målat på så behöver du våtslipa och grunda med Häftgrund istället.

    Sedan kan du måla med valfri metallfärg. Har du grundat med Rostskyddsgrund O och slutmålar med vattenburen färg ska grunden torka ca 4 dygn.

    Med vänlig hälsning