Går det att måla huset på hösten?

Hej,
undrar om augusti är en bra månad att måla huset på?
Eller är det bättre att vänta in nästa säsong?

Kommentarer

  • Hej!

    Det beror lite på. Den mest optimala tiden att måla om huset på är på våren/tidig sommar efter att all pollen lagt sig.

    Det måste vara varmare än 7 grader under hela dygnet. Sedan kan du måla när fasaden är torr. Vill du vara riktigt säker köper eller lånar du en fuktmätare. Fuktkvoten ska vara under 17%. Se till att väderprognosen inte heller förutspår regn dagen efter du målat.

    Med vänlig hälsning