Skillnader mellan kulörerna 0822 Kurt och 084 Malakit?

Hej!
Jag undrar vad skillnaden är mellan de gröna färgerna Kurt 0822 och Malakit 084? På er hemsida ser Kurt ut att vara en varmare färg, men färgkoderna är identiska.

Kommentarer

  • Hej Karin
    tack för din fråga.
    Det stämmer att dessa två är exakt lika. Dessa kulörer har historiskt funnits med i två olika färgkartor. När vi sammanställer våra kulörer på vår hemsida finns de därmed båda upptagna under gröna kulörer.
    Båda dessa kulörer har samma NCS samt att de har samma recept.

    Vi rekommenderar vid köp av en kulör att ni även ser på dessa på plats i butik. Kulörer som visas via alla våra olika skärmar varierar beroende på upplösning av skärm vilket ibland även avspeglar sig som här när vi lagt upp dem till vår hemsida.

    Jag vill även passa på att tipsa om vårt provburksystem.
    Detta ger er möjligheten att måla upp de kulörer ni fastnat för på något som ni sedan kan ställa upp mot er fasad eller vägg inomhus. Provburksystemet finns för både inomhus och utomhuskulörer.
    Kulörer påverkas även av det rådande ljus som finns men framförallt av andra kringliggande kulörer från tex grannarnas fasader eller naturen runt om kring huset.
    Därför kan det vara bra att testa kulören på plats så att den även upplevs på plats så som ni sett den i butik eller på våra hemsida.

    Om du har fler frågor eller undrar över någonting annat kring målning eller våra produkter så är du välkommen åter.

    Trevlig Helg

    Hälsningar
    Christina
    Kundcenter Beckers färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.