Flyga och transportera färgburk

Hej
Planerar att köpa färg här hemma i Sverige och ta med till Palma.... tål burken (oöppnad förstås) trycket ? Burken måste naturligtvis packas med övrigt bagage och checkas in!
Tacksam förråd och rekommendation!
Mvh
Elisabet

Kommentarer

  • Hej Elisabeth,
    tack för din fråga.
    Det låter som du har ett mycket spännande projekt på gång!

    Vi avråder dig dock helt från att packa och checka in din färg tillsammans med ditt bagage.
    Temperaturen i bagageutrymmet kan sjukna ner till minusgrader vilket leder att din färg kan frysa.
    Vi rekommenderar att du istället kontaktar ditt flygbolag för rekommendationer kring hur du bäst förpackar och checkar in din färg. Det kan eventuellt skilja mellan olika flygbolag och därav rekommenderar vi att du vid varje tillfälle kontaktar det flygbolag du reser med.

    Trevlig resa och lycka till med din målning i Palma.

    Hälsningar
    Christina

    Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.