Färgtyp eternitfasad

Vilken typ av färg ska jag använda för att måla fasad av eternit?

Kommentarer

  • Hej Lars

    Tack för att du ställer din fråga till oss.

    Vid målning av en vanlig eternitfasad rekommenderar vi vårt målningsystem  Mineral  Putsfärg

    Ytan grundmålas med Primex Mineral grund och målas sedan två varv med Mineral Putsfärg.

    Vid all målning är det av stor vikt att ytorna är rena.
    Då eternit innehåller asbest rekommenderar vi att alltid kontrollera vilka regler just din kommunen har kring tvätt av dessa fasadtyper.

    Viktigt!
    Det finns även om där inte idag är speciellt vanligt förekommande en typa av Eternit som ej är målningsbar,. Den är en mycket blank och hård, genomfärgad eternit som kallas Super-eternit. Dessa kan ej målas.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg