Gamla och äldre kulörer

Önskar få reda på hur jag ska veta vilken kulör jag ska köpa för att få samma nyans/färg som jag köpte för många år sedan.
Vad motsvarar ”Solgul 133” i dagens system?
Jag hittar inte den på er hemsida.

Kommentarer

  • Hej Per

    Det är inga problem då alla tidigare kulörer är översatta till dagens brytsystem. Du uppger 133 Solgul även nu och den finns med i receptbanken med samma utseende som tidigare.

    Våra kulörer utgår inte, även om de ibland på vår hemsida och i våra färgkartor får ge plats för nya kulörer. De finns dock alltid med bland våra recept och kan även fortsättningsvis i framtiden tillblandas.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej!
    Sommaren 2010 målade jag huset med Beckers Perfekt och med färgnyans som då kallades Per. Vilken är färgkoden för denna? Dumt nog har jag bara noterat Per och ingen färgkod. Nu har min målare problem med att få rätt nyans.
    Kan ni hjälpa mig?
    Åsa Forsman
  • Hej Åsa

    Tack för din fråga.

    Vi har faktiskt två olika kulörer med namnet Per. Men de är väldigt olika varandra.
    18 Per som är en mörkgul kulör samt
    1216 Per som är en mer ljust blå kulör.

    Båda dessa finns fortfarande med bland våra recept och kan båda tillblandas hos alla våra återförsäljare.

    Ingen av dessa är exakt NCS kulör den som dock är närmast för Gula 18 Per är NCS S 2040-Y20R och närmast mest lika 1216 Per är NCS S S 1030-B.

    Men tänk på att be din målare tillblanda just 18 Pär alt 1216 Pär för att du ska få exakt rätt nyans.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg