Färgkod för lasyr till bygglovsansökan

Hej, vi ska bygga ett nytt förråd som vi får levererat trärent. När vi söker bygglov måste vi ange vilken färg vi kommer att ha på förrådet och vi har valt Beckers fasadlasyr Svartbrun. Vi har dock inte hittat den kulörens färgkod och vet inte om kommunen nöjer sig med att vi skriver svartbrun. Finns det en "vanlig" färgkod för just den nyansen som vi kan ange?/Med vänlig hälsning Charlotte

Kommentarer

  • Hej Charlotte,

    För lasyrkulörer finns inga NCS- koder. Anledningen till detta är för att lasyrer inte är heltäckande dvs kulören påverkas av underlagets nyans. (Om det är ljust trä eller tidigare mörklaserat exempelvis eller hur många varv som målas påverkar den slutliga nyansens utseende).
    Ange därför "Beckers Fasadlasyr Svartbrun" till kommunen då det inte går att få någon annan kod.

    Med vänliga hälsningar,
    Carolina, Beckers Kundcenter