Färg till kaninbur

Vi är nyblivna kaninägare och bygger en större bur för utomhusbruk. Vilken typ av färg, om någon, kan vi använda för att kaninerna inte ska fara illa när de gnager på träet?

Kommentarer

  • Hej Magnus

    Tack för er fråga och grattis till de nya familjemedlemmarna!

    Vi har ingen produkt som är anpassad och klassificerad för målning av burar för djur och djurhållning.

    Huruvida kaninerna kan reagera på de ämnen som finns i färg rekommenderar vi att du istället kontrollerar med veterinär.
    De kan då i våra säkerhetsdatablad se vilka ämnen som finns i våra produkter och utifrån detta mer ge dig råd kring lämplighet.
    Våra säkerhetsdatablad återfinns tillsammans med vår produktinfo på vår hemsida och vår miljöavdelning kan även här vara dem behjälpliga.

    Det optimala är om ni här har möjlighet att konstruera buren så att de ytor som kaninerna kommer åt att äta på inte målas och övriga ytor målas.
    Vi rekommenderar att måla buren med vår Perfekt Fönsterfärg då urens konstruktion oftast kan liknas vid möbler och snickerier.
    Vill man inte måla den kan alternativ vara att istället olja in ytorna med vår Elit träolja
    Elit träolja går att få pigmenterad i flertalet kulörer.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.
    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.