Exterio fasadakrylat till Putsad fasad?

Hej,
Jag har köpt Beckers exterio träfasad för att måla mitt nybyggda hus med. Man ska använda sig av en akrylatfärg. Har jag köpt rätt då?
Det är ett sutteränghus med gjuten putsad fasad på nedre plan. Vilken färg använder jag där?
Med vänlig hälsning, Therése

Kommentarer

  • Hej Therese

    Grattis till det nya huset och tack för att du väljer våra produkter när du ska måla ditt hus!
    Vilken produkttyp som ett putsat hus ska målas med beror på vilken sorts konstruktion och vilken sorts puts fasaden har.
    Om du blivit rekommenderad att till ditt putsade hus att måla med akrylatfärg så är det vår Putsfärg med tillhörande Mineralgrund som du istället rekommenderas måla med. Är fasadytan här lägre än 1,5 meter i höjd kan ytan istället räknas som Sockel och då kan den även målas med vår Sockelfärg.

    Exterio är dock inte anpassad för putsade ytor och bör inte målas på din putsfasad.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22 .
    med vänliga hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg