Exponyl - täcklasyr

Hej jag har målat mitt hus med Exponyl täcklasyr. Har den färgen bytt namn?
MVH Rebecca Lindhe

Kommentarer

  • Hej Rebecca,

    Det stämmer att Exponyl Täcklasyr  har utgått ur vårt sortiment och ersatts av Fasadfärg Easy som du återfinner hos Bygg och Stormarknader och  Perfekt Täcklasyr som du finner på övriga butiker och butikskedjor.
    Här finner du mer info om dessa produkter.

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej,
    Perfekt och Easy är alltså samma produkt under olika namn?
  • Hej Mikael

    Båda produkterna är täcklasyrer men är uppbyggda på olika sätt och har bland annat olika bindemedel. Så samma sorts produkttyp med likvärdiga egenskaper.
    Hälsningar
    Christina
    Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej
    Nu verkar fasadfärgen easy utevit inte finnas kvar på Bauhaus, K-Rauta etc. Har den gått ur? Finns det något nytt där man inte ser skillnaden? Mvh
  • Hej Rickard,

    Vårt svar hamnade mitt i en skarv, den produkt som är mest lik den utgångna Exponyl Täcklasyr Heter Front Täcklasyr en vidare utveckling med höjd kvalité.
    https://beckers.se/produkter/utomhus/trafasad/front-tacklasyr

    Med vänlig hälsning

    Ulf