Eternit

Hej. jag har ett hus som är klätt med eternitplattor. Kan man måla dessa. Måste man tvätta först? Eternitplattorna är ju sköra efter närmare 60 år och sköra och man skall ju inte ta bort dem!

Kommentarer

  • Hej!

    Kommunerna har regler får hur man får hantera asbests, som finns i eternitplattorna. Så hör med dem om eller hur man kan tvätta plattorna.

    När det gäller målning är vår rekommendation att man först grundmålar med Puts Grundfärg och sedan målar två lager Putsfärg.

    Här kan du läsa mer om Putsfärgen: http://www.beckers.se/produkter/utomhus/puts-mi...

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.